fredag 20. juli 2012

01.07.12


Rapportene fra lille gull lover så langt veldig godt. Ikke bilsyk på veien hjem ho heller, og ingen klynking i det nye hjemmet sitt. Ho sov til halv seks i dag tidlig, da var ho klar for en ny dag.
Jeg er så glad for at overgangen til nytt hjem har gått så greit som det har gått, det er en stor lettelse å vite at ikke valpene ligger og klynker og har det fælt de første nettene.

I dag tidlig sov valpene til klokka var halv ni!! Da var det jeg som gikk ned til de mens det fortsatt var helt stille. Jeg tok de rett ut for at de skulle få gjøre fra seg ute, når det bare er to igjen er det mindre jobb å bære de ut enn å vaske gulvet når de har vært på do, så da går vi ut. når vi var kommet ut, tordnet det skikkelig også kom det ei skikkelig regnskylle. De reagerte på regnet, da kom de og ville inn. Tordenen brydde de seg ikke om, kanskje de bare trodde det var enda ett fly? Eller så såg de at det så ut som at mamma ikke hørte bråket i det hele tatt.

Tante og Mr Brun og jeg har vært en tur ute på egenhånd i dag. De gikk like trygt avgårde selv om ikke mamma var med. Så lenge jeg går der valpene vil gå, er det ingen problemer med å ha de i band begge to samtidig. Men, når de har tenkt seg en annen vei - så føler jeg meg litt som pappaen min beskrev en fluefisker som hadde fått en ørret på kroken. En må være veldig forsiktig med å dra de inn, ellers røsker de seg løs. Det er i allefall slik når valpene har på seg halsband som egentlig er litt for store. Ute fikk de oppleve biler som kjørte på nærme hold, en jogger og noen fremmede mennesker som bare gikk forbi uten å hilse. Alt sammen handterte de på valpers vis, satte seg ned og kikket og skakket på hodet og lurte litt på hva dette var for noe. De fikk løpe i høyt gress for første gang - og som med alle andre valper jeg har hatt så var det rett og slett bare fantastisk morro! Vi koste oss skikkelig ute alle tre og valpene var slett ikke enige når jeg sa at vi skulle gå inn. Heldigvis virker "småtroll" også som innkalling og jeg klarte å lokke de med meg ved å bruke den.

Til middag i dag hadde vi laks, og som seg hør og bør når vi har vannhunder i hus ble det litt rester til overs. Tante brun synes det var fantastisk godt, og spiste så fort og så mye at vi måtte ta henne vekk for å ikke risikere magetrøbbel på henne. Mr Brun lå og sov og gikk glipp av hele greia mens mamma Z hjalp tante brun med å spise opp alt sammen.

I morgen er det tante brun som skal flytte til nytt hjem, derfor tok jeg henne med på en "alenetur" i dag. Vi gikk litt langs en ny vei og undersøkte det som var der, også gikk vi på besøk til Nora med familie og hilste på de. Når vi kom hjem var ho trøtt og god og la seg til å sove oppå beina mine. Etterpå har Zelante lekt kjempelenge med begge valpene og alle tre har kost seg skikkelig.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar