onsdag 11. juli 2012

26.05.12


Fortsatt så har vi det godt og varmt på vestlandet og selv om valpene har lagt ute i skyggen i hele dag, så har de vært gode og varme. De er ikke begynt å drikke noe vann enda, så eneste fuktighet de får i seg er det de får vie morsmelken og den som jeg har oppi når jeg blander maten til de. Stort sett så har de lagt og sovet i hele dag.
I dag har vi begynt å blande hundefor inn i karbonadedeigen. Litt hundefor og litt morsmelkerstatning. Årsaken til at jeg blander nå i begynnelsen, er at dersom jeg går over til fòr med en gang, så kan de få diarè. Både Zelante og valpene får Royal Canin Starter, jeg er veldig fornøyd med det fòret. Z har aldri vært syk og har i tillegg en veldig stabil mage.
Jeg tok valpene inn i åttetida og først nå når klokka nærmer seg midnatt så begynner det å bli noe til liv. Men til gjengjeld så virker det nesten som at det auler av valper på stuegulvet. De er over alt og en må virkelig se seg for før en setter ned beina. Noen er blitt skikkelig flinke til å gå på parketten, mens for noen så er det fortsatt for glatt.
Når jeg setter meg på gulvet, samler de seg rundt meg. Noen prøver å klatre opp på fanget mitt, mens andre synes det er mye mer kjekt å bite i t-skjorta mi. For valpene er det å sitte på stuegulvet en ganske stor utfording.... Gulvet er så glatt at de aker seg bakover, mens de sitter. På den måten kan de forflytte seg ganske mye, uten at de hlet klarer å komme seg fremover igjen. Da er det nødrop om hjelp og enten jeg eller Zelante må trå til.
Vi har hatt besøk i dag også, men jeg er ikke sikker på om valpene merket noe til det. De sov seg gjennom hele besøket.
Husker ikke om jeg har skrevet det tidligere, men nå logrer de skikkelig når det skjer noe som de liker. F.eks når jeg kommer bort til de. Aller mest logrer de når Zelante kommer bort, men det er tydelig at de liker at jeg kommer også.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar