onsdag 11. juli 2012

23.05.12


I dag skulle jeg bare putte en vask inn i vaskemaskina, mens jeg var i kjelleren hørte jeg ett forferdelig leven på stua. Det var lyder der som slett ikke var normale..... Trappa opp til stua ble tatt i store skritt, når jeg kom opp så var det en utbryter-gjeng som møtte meg. Da hadde valpene rømt fra valpekassa og tatt en tur og funnet mamma. De koste seg på gulvet i stua.....
Valpene har vært varme, overgangen fra 7 grader forrige uke til nesten 30 denne er stor. Selv om det i følge boka er litt tidlig så har jeg hatt valpene i hagen i dag. Har et fint område med både skygge og sol og det er ikke noe trekk der. De ble puttet i en stor bag, også gikk vi en tur ut alle sammen. Tror både valpene og Zelante koste seg. De fikk maten servert i hagen, så ble det litt mindre rot på gulvet. Noen prøvde seg på å drikke vann, men helst ville de bade i det. Det er helt enormt som de legger på seg fra dag til dag nå, jeg forstår ikke hvor det kommer fra.... Må være næring i både mat og melk. Noen av valpene har funnet ut at det ikke lenger er nødvendig at mamma må sitte eller ligge for at de skal få melk og gresset var perfekt underlag når en skal være lur.
Etter en halvtimes tid ut gikk vi inn og resten av kvelden har de for det meste sovet. Helt utslått av varmen.
Tennene er begynt å komme, foreløpig er de passe store til å "klø seg på fingeren" med, men det varer nok ikke lenge før de er som små pirayaer!















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar