onsdag 11. juli 2012

27.05.12


Valpene har vært i hagen nesten hele dagen. Fra vi stod opp i dag tidlig til jeg tok de inn i sekstida i kveld. Da stod sola slik at de hadde det kjøligere inne. Det er bra at de kan være mye ute, for streiken har medført at vi ikke får levert boss og boss spannet vårt er mildt sagt overfullt....
Ingen av valpene reagerte på å få fòr i går, så i dag har de fått enda mer. Det er mest smakebiter, og morsmelken er nok fortsatt hovednæringen. Fra tirsdag av skal de begynne å få faste måltid, da har de fått vent seg til både smaken og å få fast føde i magen. Fire av valpene er nå blitt så store at de har fått ordentlige halsband på seg.
Det er utrolig så fort bevegeligheten forbedrer seg. I dag har de begynt å løpe og å hoppe - og balansen er utrolig forbedret bare fra i går. Spesielt når de er ute på gresset der det er mykt og godt og ikke noe glatt. Men, de er blitt veldig gode til å gå på stuegulvet også. De er begynt å bli ganske rampete, alle som har hatt valp vet at de synes det er kjempegøy med dopapir, så også med disse :-) Når jeg sitter sammen med de, kravler det over alt. Noen synes det kjekkeste er å bite på buksa mi eller skjorta mi, mens andre kryper opp på fanget og legger seg for å sove. Når de leker med hverandre er det en helt stille lek. Det eneste jeg hører er potetassingen, ellers ingenting. Slik er det når de leker med Zelante også.
De elsker å være der hendene mine er, gjerne på tastaturet på PCen, og siden de skal oppleve å gå på forskjellige underlag så får de så vidt lov til å prøve det, mens jeg har hjertet i halsen og krysser både fingrer og tær for at de ikke skal tisse akkurat der.... Ser at de synes det er litt rart når tastene beveger seg under potene. Fotoapparatet er også et yndet klatreobjekt. Ellers har de startet karrieren med å spise på alt de ser, stortåa mi var veldig god ei stund i dag. De klør nok fryktelig i tennene. Fremme er det kommet noen små, og der jekslene skal komme er det ganske store kuler så det er nok ikke lenge til de kommer frem heller.
Når de leker så er det full fart, det varer ikke så lenge hver gang - kanskje 5 til 10 minutter? Også plutselig som om strømmen går, så ligger de alle og sover. Jeg tror jeg aldri kommer til å slutte å fascinere meg over valpene mine......................












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar