fredag 20. juli 2012

02.07.12


Dagen i dag har jeg grudd meg lenge til. På mange måter ble den mye verre enn jeg kunne tenke meg - men samtidig også bedre. Den ble verre fordi bilen min ble påkjørt mens den stod parkert i dagtidlig - og den ble skikkelig skadet.. Sjåføren stakk, men heldigvis var det mange vitner så jeg fikk tak i han. Så var det forsikring, tauebil, leiebil og alt annet som må ordnes - utrolig hvor mye tid det tar! Men, siden jeg ikke visste at det skulle skje, så var det naturlig nok ikke det jeg har gruet meg til - men at det er avreise dagen til tante brun.





Aqua de Zelantes Anabella - eller Ella som hun skal hete til daglig flyttet i dag til Oslo hjem til Nina og Jørgen. I starten var lille Ella en av "gjennomsnittsvalpene" en av de som ikke utmerket seg på hverken den ene eller den andre måten. Men, når valpene ble fire uker og matlysta på de andre bare økte - så mistet Ella matlysten. Når en valp hiver seg over maten den ene dagen også ikke viser interesse den andre, så er det noe galt. Jeg hadde ikke sett henne bæsje, men med ni valper er det vanskelig å ha kontroll. Selvsagt var det på kvelden ho ble dårligst - og da fikk jeg ikke tak i dyrlegevakta. Vi kom oss til dyrlege dagen etterpå og fikk påvist forstoppelse og en infeksjon. Litt medisiner og noen dager rekonvalens - så var ho så god som ny. Men, det som hadde endret seg var at ho var blitt "mi". Fotfulgte meg over alt, når jeg satte meg, så la ho seg på beina mine og når vi hadde besøk av andre og de andre valpene syntes at besøket var det mest fantastiske - så kom ho og la seg på fanget mitt. Det ble utrolig vanskelig å bestemme hvem som skulle få henne. Til slutt ble valget tatt. Noen ble kjempeglade andre ble triste. Og jeg har grublet og lurt og tenkt på om jeg har gjort det rette valget - og om det er riktig å "rive" henne vekk fra meg. (Litt usikker på om den tanken var utfra det beste for meg, eller det beste for Ella....) Og, jeg har grudd meg skikkelig til ho skulle reise. Men, når de nye eierne kom i dag - så kjente jeg bare at det var helt riktig! Ella, som normalt bare foretrekker å kose med meg, gikk rett bort til sin nye familie for å utforske de! Og de stortrivdes med Ella - det var så kjekt! Nå håper jeg at ikke alle dere andre som har hentet og skal hente valp blir fornærmet fordi jeg ikke har skrevet det samme om dere - men de andre valpene har ikke vært syke og dermed fått den ekstra lille plassen i hjertet mitt - jeg ER veldig glad i de valpene også, og jeg ER veldig fornøyd med dere andre, det blir bare litt ekstra med en valp som jeg har hatt i hendene i nesten to døgn og vært usikker på om hun ville overleve eller ikke :-)


Når vi reiste til flyplassen med Ella i dag, så virket ho så fornøyd. Kikket på alt livet og var helt med på at her skjer det masse nytt. Ho fikk kjøre heis for første gang og nå venter vi spent på oppdateringer fra flyturen!

Bilder fra Ellas første åtte uker, blir oppdatert på dette innlegget i morgen :-)

Som dere kanskje forstår, så har det ikke vært mye tid til noe annet i dag. Og Mr Brun har måtte være fornøyd med å leke med mamma. Han skal få en bedre dag i morgen! Og - det håper jeg at jeg får også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar