tirsdag 10. juli 2012

17.05.12


Håper alle har hatt en like fin 17 Mai, som det har vært her!
Feiringa har i huset har foregått på valperommet der både Zelante og jeg har kost oss med de små. I går skrev jeg at valpene er begynt å være mer våkne og det stemmer, de er det. Men, det betyr ikke at de er mye våkne. Tilsammen i løpet av døgnet tror jeg kanskje at de er våkne en time - da har jeg talt med den tida de spiser også, så dere forstår det er mye venting på at de skal våkne:-) Men, det gjør ingenting. Jeg kan fortsatt ikke se meg mett på de, nyter synet og gruer meg til den dagen de skal reise til sine nye hjem. Også er jeg livredd for å "gå glipp av noe" når de er våkne, så valperommet er plassen jeg trives best for tida. Men, må også innrømme at jeg gleder meg til vi skal flytte på stua alle sammen om noen dager.

Når de er våkne nå, så blir de bare mer og mer livlige. Det virker som at de leker med hverandre, det er i allefall veldig tydelig at de søker mot hverandre. Med en gang Zelante nærmer seg valpekassa blir de hel ville. Da forsøker de å klatre over kanten på valpekassa og kjemper innbitt om å være den første til å nå mamma. Når de ligger og dier, så har Zelante fanget skikkelig fullt.

De som har fulgt litt med på bloggen, eller kjenner meg vet at det ikke er så mye som ikke har vært nøye planlagt med dette kullet. Men, nå er det begynt å bli så store at de ikke helt er enige i alle planene mine lenger.... For eksempel hadde jeg tenkt at de skal ligge og sove på wetbedden, mens andre ting skal de gjøre på kladdene som jeg bare kan kaste etterhvert. Den planen er ikke valpene enige i. For det meste så sover de på kladden og gjør andre ting på wetbedden, noe som gjør av vaskemaskina går omtrent døgnet rundt.... Håper de forandrer mening etterhvert som de blir litt større.

Førstemann, har passert 900 gram. De andre ligger hakk i hæl.De to som har lagt mest på seg i forhold til fødselsvekt er rosa flette og minstejenta som nå er grønn/lilla men tidligere var lille turkis. De vokser så mye at de nå egentlig er for store for baljen jeg pleier å putte de i når jeg bytter på valpekassa. Når jeg skal plukke de ut igjen, har de "filtret" seg sammen nesten som spagetti med hode på en plass og en fot på en helt annen plass - alt under forskjellige søsken. Så, jeg må nok finne på noe større å putte de oppi.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar