onsdag 11. juli 2012

03.06.12


Mange av de vi har på besøk er redde for å snakke for høyt slik at valpene skal våkne. Her i huset vennes valpene til støy, jeg vil ikke at de skal våkne av den minste lyd så jeg venner de til bråk. I dag malte jeg mandler med hurtigmikser, to av valpene kikket opp for å se hva som skjedde før de fortsatte å sove, de andre reagerte ikke i det hele tatt. Belønningen er at om morgnene så kan jeg gå på badet og dusje og lufte Zelante før jeg går inn til valpene - og da vekker jeg de! Mens jeg er i dusjen pleier Zelante å stå inne hos valpene og "telle de", sjekke at alt er vel uten å vekke de. Det er deilig at de er såpass rolige ei stund om morgenen for med en gang jeg sier "god morgen småtroll" er det ett yrende liv i valpekassa. Da gjør de alt for å være den første som kommer bort til meg og som blir løftet opp for å bli tatt opp på stua.
Jeg synes det er så morsomt at favorittkoseapen til Zelante også er blitt favoritten til valpene, av alt de har å velge mellom så er det apen alle vil ha.... Spesielt den lille sorte, som forøvrig ikke lenger er den minste liker å ligge å kose med apen når ho skal sove.
Alle valpene er begynt å drikke vann - og å spise tørrfòret til Zelante (kanskje derfor de drikker vann....?) De har såvidt fått smake på laks og det var kjempegodt! Zelante deler gjerne maten sin med valpene, det er   litt av ett syn å se når ho og valpene står og spiser av samme skål. Det er bare så vanskelig å få tatt gode bilder av det.... Alle valpene er veldig glade i mat, men de har hver sine måter å spise på. Noen ligger, noen sitter, noen står og andre foretrekker å sette seg midt opp i maten.
Det begynner å bli vanskeligere å klippe klørne, dels fordi pelsen på potene skulle vært klippet og dels fordi de som ikke er blitt klippet enda står "i kø" for å komme opp på fanget og da plager de den som blir klippet skikkelig slik at den ikke vil ligge i ro. Neste gang får vi endre strategien og sperre alle inne i innhegningen og bare ta ut en og en.
Alle har fått vært en tur ute i dag, har dårlig samvittighet for at de er for lite ute nå, men det er rett og slett for kaldt. Håper det bedrer seg snart!
Ho som var syk virker helt frisk og fin. Er skikkelig matglad, legger godt på seg og elsker å leke med søsknene. Ho og den lille sorte er nok de som er mest kosete. Som kan ligge i evigheter på fanget og se på de andre leke på gulvet. Alle liker å kose, men ikke alle vil ligge på fanget når de andre søsknene holder på i full fart på gulvet. Nå har lille sort lagt og sovet på fanget mitt mens jeg har skrevet hele bloggen og det virker ikke som om ho har tenkt seg ned på lenge enda....
Forresten - tispene har begynt å sette seg i "huk" når de tisser - en ny milepæl som er nådd!
Tispe med hvitt halsband i farta
 Tørste valper
 Orange band er den førstefødte
 Mammakos
 Mr Brun med sort band, lille sorte tispe med "gullband" og mr blå deler mammas mat
 Mr Brun med sort band og frøken orange
 Gule frøken brun liker godt å ligge å spise
 Tre søstre trener på å bli gode på å bite i bein
 Den minste sorte (lille turkis) med gullband og ho som har vært syk (har fått rødt band) koser sammen
 Full avslapping
 Frøken gul er god til å balansere
 Mr Blå, Frøken gul, frøken hvit, frøken gull og Mr grønn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar