torsdag 19. juli 2012

21.06.12


Ingen har klart å rømme i dag! Jippi! Litt mindre svetting på meg med andre ord. Mesteparten av dagen har de fått kose seg i hagen. Løpe rundt på plenen eller ligge i skyggen og se på livet.
Vi fikk besøk av nabojentene en liten tur i dag, de storkoste seg med pirayaene og var klare til å kjøpe alle sammen. De var helt sikre på at de hadde råd til å kjøpe en valp - kanskje alle. Jeg tror ikke jeg overdriver noe veldig når jeg sier at moren trakk ett lettelsens sukk når jeg fortalte at alle valpene var solgt. Men, lettelsen hennes varte ikke så veldig lenge for jentene var veldig bekymret for om jeg hadde funnet gode nok kjøpere og var ganske sikre på at minst en av de jeg hadde gjort avtale med ikke var bra nok for valpene.... Synes jeg hører maset i fra naboen helt hit ;-)
Ettermiddag og kveld har gått med til bading - ni valper som skal bades = heldagsjobb. I dag ville de bare rømme ut av badekaret. Om det var fordi tidspunktet var litt feil mht til "herjetid", eller om det var andre grunner vet jeg ikke. Men, en ting er sikkert det går ikke å bade fire, syv og en halv ukers valper sammen alene lenger. Til det er de blitt for viltre..... Jeg prøvde med to og to etterpå, men det gikk heller ikke så bra- men neste gang så blir det en og en. Noe annet er rett og slett umulig.Valper er fantastisk deilige uansett - men, når de er nybadet overgår de alt! Hadde egentlig tenkt å levere nybadede valper til de nye eierne, men nå lurer jeg fælt på om jeg ikke bare skal finne en møkkabinge og slippe de oppi i stedet. Jeg tror kanskje at det blir lettere å la valpen reise da.........
I morgen skal de til dyrlegen for sjekk og chipping. Det blir spennende! Blir nok ikke akkurat avslappende å skulle holde kontroll på alle ni der inne.....













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar