torsdag 19. juli 2012

13.06.12


Av og til må jeg noen timer innom på jobben. Det måtte jeg også i dag. Valpene og Zelante fikk være på hunderommet og jeg gjorde alt slik som jeg normalt gjør det for Zelante når vi skal gå på jobb. Satte på radioen, strødde godbiter utover gulvet, slukket lyset, lukket døren og gikk. Det var ingen som gav uttrykk for misnøye når vi gikk. Når jeg kom hjem igjen, så var det bare Zelante som kom meg i møte når jeg åpnet døren. Valpene sov. Derfor tok jeg likegodt og gikk en tur med Zelante før jeg tok valpene opp på stua. Jeg synes det er utrolig bra at valpene sover så godt at de ikke engang våkner når jeg tar Z ut av valperommet (og det går ikke helt stille for seg...). Det er heller ingen tvil om at valpene har slappet av og sovet mens jeg var vekke, det var veldig lite tiss og bæsj på hunderommet. Men, seks uker gamle valper som ligger og ssover, ligger på lading - med ekstra energi og det har vi fått merke ei stund etter at vi kom hjem. Tempoet var rett og slett veldig høyt ei periode. Men, det varer aldri lenge før de sovner igjen. De er blitt mer og mer interesserte i å leke med ball, løper etter den, snubler over den og synes det er skikkelig kjekt.
Når jeg tar valpene ut av hunderommet tar jeg to og to valper, på den måten er det alltid èn som blir igjen alene. Jeg prøver å la det gå på omgang hvem som er den siste. I dag var det lille hvit, og ho syntes det var helt i orden å være igjen alene på ett stort rom.
Vi hadde tenkt oss en tur i skogen i dag, men det har vært så kaldt at jeg ikke tok sjansen. I stedet var vi hjemme og spilte CD-er med masse lyd og støvesugde. Det er ingen som gjemmer seg når jeg starter støvesugeren lenger, men det tryggeste er å holde litt avstand. Er litt usikker på hvor glad jeg skal gjøre de i støvesugeren, det er ikke bare bare å støvesuge med en haug med valper som henger i den.
Øynene er begynt å skifte farge, det er ikke lenger den klare blåfargen den er blitt mer grønnlig og noen er begynt å bli litt brune.













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar