fredag 20. juli 2012

10.07.12


Nå nyter vi de siste dagene med Mr Brun - eller "småtroll" som han selv foretrekker. Han er kosete, liker å ligge på beina mine, liker å leke, han er smart (det håper jeg at de som skal ha han forstår fort, ellers kommer han til å utmanøvrere de kjapt),han elsker å stjele men synes vi er kipe om vi ikke kommer etter og han er veldig glad i å gjøre husarbeid. Han er spesielt glad i å vaske gulv. Han kan ikke forstå hvorfor vi skal ha ett bord som er akkurat passe høyt, om ikke han skal ha lov til å hoppe opp på det. Vi har tatt bort valpebingen fra stua i dag, så nå begynner det å se ut som vanlige folk som bor i huset vårt - ikke en haug med valper. Mr Brun har ikke brukt bingen siden lenge før Ella dro - til noe annet enn do. Nå bruker han hagen til det. Dersom jeg spør han "må du på do" kommer han løpende og hopper opp i armene mine også går vi på plenen. Som regel skjer det ene eller det andre og av og til begge deler der. Det har ikke vært så mye spennende som har skjedd for han i helga. Men, jeg synes at det er viktig at valper lærer at noen dager er rolige også. Det kan ikke være slik at det alltid skal skje noe spennende og nytt. Vi har gått litt turer, sett litt på livet, funnet en bekk, kost og lekt masse..... Zelante gir han fortsatt mat. Når det er godbiter får han de av og til rett i munnen - slik som når fuglene gir fuglungene mat andre ganger spiser ho det for så å kaste opp på gulvet for at han skal få spist. Han er helt vill etter maten han får fra mamma - ingenting jeg tilbyr overgår den.





Han fikk ikke lov til å dra duken helt av bordet, selv om han hadde veeeeeldig lyst til det!
I dag har jeg fått telefon fra tre av de nye valpeeierne, det er så koselig å høre at det går bra og at alle koser seg! Det gjør det mye lettere å vite at de ikke er "mine" lenger når jeg merker at eierne virkelig bryr seg like mye om valpene som det jeg gjør.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar