mandag 9. juli 2012

14.05.12


I går trodde jeg at jeg bare innbilte meg det - i dag er jeg sikker - valpene kjenner meg igjen. Når jeg setter handa mi ned i valpekassa kommer de stormende på samme måte som de gjør når Zelante kommer. De klatrer oppover handa mi og sutter på både fingrer og klær. Det er SÅ koselig!! Og så fantastisk kjekt!!!
Alle som skal gjøre en valp husren, vet at når den har spist, sovet og lekt så skal de taes ut fordi da må de på do. Jeg kan herved bekrefte at det gjelder spevalper også. Jeg byttet på valpekassa, Zelante la seg oppi og gav de mat - også gikk alle sammen bort på det rene TEPPET og tisset, ikke snakk om at de tisset på kladden, som jeg bare kunne kaste i bosset, neida de tisset på teppet. Håper det var tilfeldig og at de for ettertida vil bytte om, ligge på teppet og tisse på kladden..... Godt jeg har noen tepper i reserve, det blir noen "klesvasker" hver dag. "Bommelom" er det fortsatt Zelante som ordner opp i, men tissinga gjør alle selv, når de må det.
Jeg har måttet sette inn enda i fjøl i valpekassa. Mini var på full fart ut over kanten i gårkveld. Ho klarte å få med seg bakbeina og plutselig hang ho over kanten. Ho kom seg ikke helt over, men det var ikke mye om å gjøre.
Den brune gutten kom seg ikke fort nok til matfatet i ettermiddag. Alle søsknene hadde tatt alle de gode plassene, da gikk han bak Zelante og begynte å krype under henne. Han tok "spenntak" i veggen bak i valpekassa og ålte seg under, helt til han ble sittende dønn fast - da skreik han så Z skvatt skikkelig og reiste seg opp, etter det var det ikke bare han som skreik og var fornærmet over manglende matfat, men alle sammen. Kampen om matfatet er blitt mye mer høyrøstet enn tidligere, når jeg ser hvor ville de er etter mat, tenker jeg at de får alt for lite mat. Men, når jeg veier de - så slutter jeg å tenke det....I gjennomsnitt så legger de på seg 8,5% hvert døgn  - det kan umulig bety matmangel!
Øynene kommer mer og mer frem på alle, jeg gleder meg skikkelig til de er helt åpne. Kan ikke engang forestille meg hvor nydelige de kommer til å bli da..... Helt objektivt sett altså....... ;-)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar